Οι εκπαιδευτικοί οργανισμοί τα τελευταία χρόνια, σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, βρίσκονται μπροστά σε μια συνεχή μεταβολή της διοίκησής τους, στο πλαίσιο της αποκέντρωσης, του εκδημοκρατισμού, της απο-γραφειοκρατικοποίησης και της ρύθμισης του συστήματος, που έχει ως συνέπεια την επαναστατική εισβολή των αρχών του νέου μοντέλου διοίκησης και του οργανωτικού ορθολογισμού.
Το εκπαιδευτικό σύστημα τείνει να υποταχθεί στους κανόνες της αγοράς εργασίας και στην επί παραγγελία παραγωγή αποφοίτων για να μπορούν άμεσα να απορροφηθούν από την αγορά εργασίας. (Διαβάστε το άρθρο)


